Hovedinnhold

This information is not available in English.

 

You may find relevant information in the section Doing Business in Norway

 

Otherwise check out the A-Z-index page

Print

Innlogging

Passordet mitt fungerer ikke

Du kan benytte passord og engangskode på SMS ved to ulike innloggingsvalg i Altinn. Sjekk at du benytter riktig innloggingsvalg i forhold til hvor du opprinnelig registrerte passordet.

  

  • MinID: Passord som er registrert her vil kun være tilknyttet dette ene inloggingsvalget.
  • Velger du Passord og engangskode på SMS, er det passordet som er registrert under Min profil i Altinn som vil fungere.

 

Dersom du benytter riktig innloggingsvalg og passordet fremdeles ikke fungerer må du oppdatere det. Før å gjøre dette må du logge inn med et annet innloggingsvalg for eksempel med kodebrev fra Altinn eller MinID.

 

Benytter du innloggingsvalget MinID gjennom ID-porten, bruker uten fødselsnummer eller virksomhetssertifikat kan du gå på Glemt passord dersom passordet ditt ikke fungerer.

Kodebrevet mitt fungerer ikke

Sjekk at du benytter riktig innloggingsvalg. 

 

  • Jeg har 20 PIN-koder: benytt innloggingsvalget til ID-porten/MinID.
  • Jeg har 30 engangskoder: benytt innloggingsvalget Engangskode fra Altinn-brev. Dersom du ikke ser valget, klikk på Gå videre til flere innloggingsmetoder.

  

Vær obs på at kodene blir ugyldige når nye koder eller kodebrev tas i bruk.