Nå kan arbeidsgivere søke om NAV-tiltak digitalt

NAV har lansert tre digitale søknader om arbeidsmarkedstiltak.


Foreløpig gjelder dette:

  • lønnstilskudd
  • tilskudd til mentor
  • inkluderingstilskudd

– Under lanseringen av inkluderingsdugnaden lovet jeg bedre inkluderingstjenester til arbeidsgivere. Arbeidsgivere har oppgitt digitalisering av søknader som det viktigste å få på plass for bedre samhandling med NAV. Det måtte vi ta på alvor, sier Sigrun Vågeng, Arbeids- og velferdsdirektør i NAV.

– Derfor er det gledelig at vi nå kan annonsere at de tre første digitale søknadene ligger klare i Altinn. Og utover i 2019 vil det komme flere, fortsetter hun.

De digitale søknadene har bedre støtte til utfyllingen i form av hjelpetekster og lenker til regelverk og satser. Søknad om lønnstilskudd har også en smart beregningskalkulator. Arbeidsgiver finner søknadene ved å logge seg på Altinn, slik mange arbeidsgivere allerede har gjort i sin sykefraværsoppfølging. Når arbeidsgiver trykker "send søknad" blir denne automatisk rutet til riktig NAV-kontor.

Les mer om dette hos NAV

Fant du det du leitte etter?

Takk for tilbakemeldinga.

Åpne kontaktskjema