Hovedinnhold
Skriv ut

Innhold og funksjoner

Min meldingsboks i Altinn består av tre hovedmenyer og en rekke sorteringsfunksjoner. 

Til min behandling inneholder nye brev og meldinger, samt tjenester som ligger med status Utfylling og Signering. Dersom du åpner et skjema fra skjemakatalogen, legger dette seg automatisk under Til min behandling. På denne måten kan du fullføre innsendingsprosessen på et senere tidspunkt og utfylling som eventuelt er gjort, blir lagret når du kontrollerer skjemaet eller går tilbake til meldingsboksen.

 

Venter på andre inneholder tjenester som du ikke har rettighet til å utføre neste steg i prosessen på. Dette kan for eksempel være å signere og sende inn et skjema.

 

Arkivert inneholder kvittering på innsendte tjenester, samt brev og meldinger som du har valgt å arkivere.

 

Funksjonen  Arkivér eller slett flere elementer lar deg slette eller arkivere flere elementer samtidig.

Merk at ikke alle tjenester kan slettes, dette gjelder spesielt elementer som ligger på organisasjonsnummer. Ønsker du å rydde i meldingsboksen, kan du velge å arkivere meldingen i stedet.

 

Resultatlisten i meldingsboksen kan sorteres etter Tittel eller Status. Status sier noe om hvor i innsendingsprosessen tjenesten er eller om mottatt brev er lest eller ulest.

 

Du kan også sortere innholdet i Min meldingsboks på Velg periode og/eller Søke på tittel. For å få resultat ved Søk på tittel er det viktig at du søker på skjemanummer eller hele/deler av skjemanavn.

 

Se også Avansert søk i menyen på venstre side, for ytterligere muligheter til filtrering og søk i Min meldingsboks. 

Filtrerings muligheter i meldingsboksen