Hovedinnhold
Skriv ut

Min meldingsboks

Fått varsel, men finner ikke noen ny melding

  • Sjekk under Til min behandling og Arkivert i Min meldingsboks.
  • Sjekk at du representerer riktig organisasjonsnummer, varselet inneholder som regel informasjon om hvilket organisasjonsnummer det gjelder. Finner ikke virksomheten jeg ønsker å representere (nedenfor).

Finner du fortsatt ikke meldingen? Da kan det tenkes at varselet egentlig er ment for noen andre, enten ved at du har lagt inn din kontaktinformasjon på noen andre i Altinn, eller at noen har lagt inn en feil i sin kontaktinformasjon.

  • Gjelder varselet person kan du sjekke ut dette ved å kontakte Kontakt og reservasjonsregisteret.
  • Gjelder varselet et organisasjonsnummer ligger din kontaktinformasjon inne under Felles kontaktinformasjon for virksomheten, og må endres av noen som har roller på organisasjonsnummeret i Altinn (for eksempel daglig leder eller styrets leder).

Finner ikke virksomheten jeg ønsker å representere

I nedtrekkslisten for aktørvalg kan du forsøke å velge Vis flere. I det nye vinduet som dukker opp har du mulighet til å søke på navn, organisasjonsnummer og ev. fødselsnummer.

Dersom virksomheten er en underenhet/bedrift eller er slettet, må du huske å markere for at du ønsker å se disse også.

Får du fortsatt ikke opp riktig virksomhet, kan dette tyde på at du ikke har fått tilgang. Be noen med delegeringsrettighet (f.eks. daglig leder, styreleder) på virksomheten om å gi deg rettighet.

Hvor finner jeg nye meldinger?

Nye meldinger og brev som du mottar i Altinn finner du i Min meldingsboks under Til min behandling.

Under Arkivert i meldingsboksen finner du brev som du har valgt å arkivere og kvitteringer på skjema du eventuelt har sendt inn.