Hovedinnhold
Skriv ut

Terminoppgave for arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk  (RF-1037)

Oppgave for innrapportering av arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk for ansatte i lønnet arbeid.

Brukere som har mange rader til sammen (flere enn 750) i tabell for arbeidsgiveravgift og tabell for forskuddstrekk, kan oppleve problemer med å få kontrollert skjema i portal. Brukere som sender fra sluttbrukersystem omgår problemet ved å sende inn skjema som komplett. Brukere som fyller ut i portal omgår problemet ved å splitte innsending på flere skjema. Første skjema markeres som ”Hovedoppgave”, de øvrige skjemaene med ”Tilleggsoppgave”

Brukere som har svært store skjema (over 1000 rader), kan få problemer med å sende skjema fra sluttbrukersystem. Løsning kan være å splitte innsending i flere oppgaver dersom det lar seg gjøre i sluttbrukersystemet. Dersom du ikke får sendt inn skjema med mange rader (over 1000) fra sluttbrukersystem, ta kontakt med faglig brukerstøtte. Se kontaktinfo til høyre.

Fra og med 2014 må alle arbeidsgivere ta i bruk ny ordning for elektronisk skattekort. Les mer på skatteetaten.no/eskattekort

Viktig endring for rapportering: Fra 2015 erstattes terminoppgaven av a-meldingen. Systemer og rutiner berøres. Les mer om a-meldingen på altinn.no/aordningen

Hvor finner du skjemaet?

Du kommer til skjemaet ved å følge lenken under.

Åpne skjema for elektronisk leveringTerminoppgave for arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk

Kort om skjemaet

Oppgaven består av ett skjema (RF-1037).

Hvem skal levere

Alle som skal betale arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk for ansatte i lønnet arbeid skal levere oppgaven.

Krav til innsender

For å fylle ut og sende inn dette skjemaet trenger du Altinn-rollen Utfyller/Innsender.

Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Tilgangsstyring. Om du ikke har denne rollen, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.

Innlevering

Sendes inn: Periodisk

Elektronisk innlevering via Altinn hver annen måned til følgende datoer:

1. termin – 15. mars
2. termin – 15. mai
3. termin – 15. juli
4. termin – 15. september
5. termin – 15. november
6. termin – 15. januar

Innsending fra datasystem

Dette skjema kan også sendes til Altinn via disse fagsystemene:

  • Admin 123
  • Adonis AS
  • Agresso AS
  • Agro Økonomi – Agrodata
  • as DAL PersonalStøtteSystem - VIVALDI Lønns- og Personalsystem
  • Aspect4 Lønn
  • BAS - BAS Consult AS
  • Bluegarden - Formula Lønn og Personal
  • Cantor Harmoni Lønn - Cantor
  • Duett – Daldata
  • DI-Business - DI Systemer AS
  • Easy-Regn
  • InfoADB - LINDBAK Retail Systems AS
  • InfoEasy Lønn - Daldata
  • HogiaLønn – Hogia Lønn AS
  • JR Taxi - Jæren regnskap
  • LESSOR Payroll til Microsoft Dynamics AX  
  • Lexi Lønn – Lexi
  • Lodo - Lodo Regnskap
  • L1 Lønn - Logit Gruppen
  • Mamut – Mamut
  • Nettlonn.no
  • OCS HR - Onsoft Computer Systems AS
  • Paga - Bluegarden
  • Personec Lønn - Huldt & Lillevik Lønn og personal system Personec
  • Scenario Professionals - Visma
  • SAP - SAP Norge AS
  • Uni Micro - Uni Økonomi
  • Visma Contracting – Visma
  • Visma Lønn – Visma
  • Vivaldi Lønns– og Personalsystem
  • XLEDGER AS – XLEDGER.NET
  • Zeta – Alfa Omega

For mer informasjon se innsending fra datasystem.

Lovhjemmel

Les mer om lovhjemmel for oppgavene i Oppgaveregisteret:

Lovhjemmel 1

Skjema-/tjenesteeier

Faglig brukerstøtte

Faglig brukerstøtte svarer på spørsmål knyttet til utfylling av skjema.

 

Kontaktinformasjon

 

Altinn brukerservice svarer på spørsmål om bruk av Altinn.