Hovedinnhold
Skriv ut

Terminoppgave for arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk  (RF-1037)

Oppgave for innrapportering av arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk for ansatte i lønnet arbeid.

A-meldingen erstatter terminoppgaven RF-1037 fra januar 2015.

Siste innlevering av terminoppgave er for 6. termin 2014.

Fra og med januar 2015 skal arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk rapporteres månedlig i a-meldingen.  Se Altinn.no/a-ordningen 

Brukere som har mange rader til sammen (flere enn 750) i tabell for arbeidsgiveravgift og tabell for forskuddstrekk, kan oppleve problemer med å få kontrollert skjema i portal. Brukere som sender fra sluttbrukersystem omgår problemet ved å sende inn skjema som komplett. Brukere som fyller ut i portal omgår problemet ved å splitte innsending på flere skjema. Første skjema markeres som ”Hovedoppgave”, de øvrige skjemaene med ”Tilleggsoppgave”

Brukere som har svært store skjema (over 1000 rader), kan få problemer med å sende skjema fra sluttbrukersystem. Løsning kan være å splitte innsending i flere oppgaver dersom det lar seg gjøre i sluttbrukersystemet. Dersom du ikke får sendt inn skjema med mange rader (over 1000) fra sluttbrukersystem, ta kontakt med faglig brukerstøtte. Se kontaktinfo til høyre.

Det er en feil i RF-1037 som fører til beregning av arbeidsgiveravgift for godstransport på vei (GG) i sone II  V blir feil når fribeløpet er brukt opp.

Du kan benytte Altinn til å sende inn terminoppgaven, men du må selv beregne og innbetale korrekt arbeidsgiveravgift.

Hvor finner du skjemaet?

Du kommer til skjemaet ved å følge lenken under.

Kort om skjemaet

Oppgaven består av ett skjema (RF-1037).

Hvem skal levere

Alle som skal betale arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk for ansatte i lønnet arbeid skal levere oppgaven.

Krav til innsender

For å fylle ut og sende inn dette skjemaet trenger du Altinn-rollen Utfyller/Innsender.

Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Tilgangsstyring. Om du ikke har denne rollen, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.

Innlevering

Sendes inn: Periodisk

Elektronisk innlevering via Altinn hver annen måned til følgende datoer:

1. termin – 15. mars
2. termin – 15. mai
3. termin – 15. juli
4. termin – 15. september
5. termin – 15. november
6. termin – 15. januar

Innsending fra datasystem

Dette skjema kan også sendes til Altinn via disse fagsystemene:

  • Admin 123
  • Adonis AS
  • Agresso AS
  • Agro Økonomi – Agrodata
  • as DAL PersonalStøtteSystem - VIVALDI Lønns- og Personalsystem
  • Aspect4 Lønn
  • BAS - BAS Consult AS
  • Bluegarden - Formula Lønn og Personal
  • Cantor Harmoni Lønn - Cantor
  • Duett – Daldata
  • DI-Business - DI Systemer AS
  • Easy-Regn
  • InfoADB - LINDBAK Retail Systems AS
  • InfoEasy Lønn - Daldata
  • HogiaLønn – Hogia Lønn AS
  • JR Taxi - Jæren regnskap
  • LESSOR Payroll til Microsoft Dynamics AX  
  • Lexi Lønn – Lexi
  • Lodo - Lodo Regnskap
  • L1 Lønn - Logit Gruppen
  • Mamut – Mamut
  • Nettlonn.no
  • OCS HR - Onsoft Computer Systems AS
  • Paga - Bluegarden
  • Personec Lønn - Huldt & Lillevik Lønn og personal system Personec
  • Scenario Professionals - Visma
  • SAP - SAP Norge AS
  • Tripletex
  • Uni Micro - Uni Økonomi
  • Visma Contracting – Visma
  • Visma Lønn – Visma
  • Vivaldi Lønns– og Personalsystem
  • XLEDGER AS – XLEDGER.NET
  • Zeta – Alfa Omega

For mer informasjon se innsending fra datasystem.

Lovhjemmel

Les mer om lovhjemmel for oppgavene i Oppgaveregisteret:

Lovhjemmel 1

Skjema-/tjenesteeier

Faglig brukerstøtte

Faglig brukerstøtte svarer på spørsmål knyttet til utfylling av skjema.

 

Kontaktinformasjon

 

Altinn brukerservice svarer på spørsmål om bruk av Altinn.