Om denne tjenesten

Bruk skjemaet for å bestille en attest med opplysninger om skatt og avgift for din bedrift. Attesten inneholder blant annet informasjon om merverdiavgift, arbeidsgiveravgift og restanser.

Vil du at andre skal ha en kopi av attesten, oppgir du mottaker når du bestiller. Når du skal svare på et anbud, må du ofte levere denne attesten.

Skjemaet er for deg som skal bestille eller dele en attest for din bedrift.

For å får tilgang til å bruke skjemaet må du ha en av disse rollene i Altinn:

Her finner du mer informasjon og en oversikt over alle Altinn-rollene.

Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Om du ikke har denne rollen, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.

Hvis du er ny bruker i Altinn, gå til hjelpesidene.

Attesten er et pdf-dokument og du finner den i bedriftens innboks i Altinn. Bedriften du har oppgitt som kopimottaker mottar attesten i sin innboks. De vil se hvem som utførte bestillingen og hvem som ble oppgitt som kontaktperson hos mottaker.

Ønsker du å dele attesten din med private personer, kan du videresende den per epost etter du har fått den i din innboks.

Attesten inneholder følgende opplysninger:

Trenger du hjelp?

Skatteetatens faglige brukerstøtte svarer på spørsmål knyttet til utfylling av skjema.
Telefon: 800 80 000

Åpne kontaktskjema