Inntektsskjemaet til NAV skal digitaliseres

Neste år kan du ikke lenger sende inntektsmeldingen i posten.


Hvert år sender arbeidsgivere over 900 000 inntektsskjemaer i posten til NAV.
Skjemaet inneholder opplysninger om arbeidstakere som er sykmeldt, skal ha foreldrepermisjon eller pleie syke barn.

Innsending fra system eller altinn

I løpet av høsten 2018 skal skjemaet erstattes av en digital inntektsmelding fra arbeidsgivers eget lønns- og personalsystem eller fra altinn.no.

Sjekk med ditt system

Bedriftene må sjekke med sin egen leverandør av lønns- og personalsystemet om når deres system blir oppgradert.

Endringene er knyttet til nye beregningsregler av sykepenger, foreldre- og svangerskapspenger, omsorgspenger, pleiepenger og opplæringspenger.

Regelendringene trer i kraft 1. januar 2019.

Kilde: Nyhetsbrev fra A-ordningen. 

Fant du det du lette etter?

Takk for tilbakemeldingen.

Åpne kontaktskjema