Hvordan melde flytting, ny bankkonto og andre endringer?

Dersom virksomheten din flytter, får nye styremedlemmer, ny bankkonto eller lignende, må du sørge for at disse endringene blir registrert. Hvor du skal melde endringene varierer avhengig av hva som endres.


Endring av adresse/annen kontaktinformasjon/
virksomhetsbeskrivelse/styremedlemmer eller aktivitet/bransje

Endring av adresse, telefon, e-postadresse, foretaksnavn, virksomhetsbeskrivelse og styremedlemmer meldes inn via skjemaet Samordnet registermelding i Altinn. Skal bedriften flytte eller endre postadresse må dette i tillegg meldes til Posten.

Melding om adresseendring til Posten

Endre bankkontonummer for refusjon av merverdiavgift

For å endre eller registrere kontonummer for refusjon av merverdiavgift logger du inn på Skatteetaten.

Skatteetaten – registrere eller endre kontonummer i Merverdiavgiftsregisteret

Endre bankkontonummer for tilbakebetaling av skatt

For å endre eller registrere kontonummer for refusjon av merverdiavgift logger du inn på Skatteetaten.

Skatteetaten – registrere eller endre kontonummer for utbetalinger fra Skatteetaten

Endre bankkontonummer for refusjoner fra NAV

For å endre kontonummer for refusjoner fra NAV til arbeidsgiver logger du inn på tjenesten "Bankkontonummer for refusjoner fra NAV til arbeidsgiver".

Åpne kontaktskjema