Formålet med skjemaet er å følge opp retningslinjene for klagebehandling og derfor en del av tilsynsmyndighetens arbeid med forbrukerbeskyttelse.

Til innboksen

Om denne tjenesten

Årlig innelevering.

Frist for innsending er: 1. februar. 

Feilinnsending

Lag en kopi av innsendt skjema og send inn på nytt. Til høyre for det innsendte skjemaet, under Min meldingsboks -> Arkivert, finner du mulighet for Lag ny kopi.

Skjemaet skal brukes av:

  • Verdipapirforetak
  • Forvaltningsselskap
  • Eksterne AIF-forvaltere med konsesjon til å yte aktiv forvaltning
  • Norske filialer/agenter av tilsvarende foretak fra andre EØS-stater

For å fylle ut dette skjemaet trenger du Altinn-rollen Regnskapsmedarbeider.

Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Om du ikke har denne rollen, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.

Tjenesten krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.

Spørsmål om skjemaet?

Ved spørsmål om skjemaet, send e-post til vpm-rapportering@finanstilsynet.no.

Åpne kontaktskjema