Foretak som er valgt ut til å svare på undersøkelsen, skal i hovedsak gi opplysninger om omsetning, kostnader og investeringer fordelt på den enkelte virksomhet. Opplysningene brukes til å lage statistikk som belyser den økonomiske aktiviteten i ulike næringer.

Merk: I spørsmålet om typer næringsvirksomhet (siden Næringsvirksomhet) er det avgjørende at det merkes av for den typen eller de typer næringsvirksomheter som på best mulig måte beskriver aktiviteten til foretaket. Dette gjelder også for typen næringsvirksomhet som er nevnt i den første linjen i spørsmålet, gitt at dette er noe som foretaket drev med i 2022.

Til innboksen

Om denne tjenesten

Årlig.

Svarfrist er oppgitt til høyre for skjematittelen i innboksen.

Bare foretak som er trukket ut til å være med i undersøkelsen, skal levere skjemaet.

For å fylle ut og sende inn dette skjemaet, trenger du tilgang til denne spesifikke skjematjenesten i form av en enkeltrettighet, eller du må ha en av disse rollene i Altinn: Utfyller/innsender, Ansvarlig revisor, Regnskapsfører med signeringsrett, Regnskapsfører uten signeringsrett, Regnskapsmedarbeider eller Kontaktperson for NUF.

Se hjelpesidene våre for veiledning om roller og rettigheter.

Tjenesten krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.

Skjemaet ligger i foretakets innboks.

Når skjemaet er sendt inn, vil dere motta et referansenummer som kvittering på at dataene er sendt. Alle innsendte skjema ligger i «Arkiv».

Feilinnsending
Er skjemaet sendt inn med feil eller mangelfulle opplysninger, kan det sendes inn på nytt ved å finne skjema i «Arkiv» og trykke på «Lag ny kopi».

Spørsmål om skjemaet?

Mer informasjon finner du her

Tilgjengelighetserklæring

Åpne kontaktskjema